måndag 12 september 2016

Kära chef, tror inte jag har tid att komma in till jobbet den här veckan

Fick ett presentkort på Akademibokhandeln av mamma då jag passat hennes katter två veckor i sommar och med det brännande i handen åkte jag direkt och köpte den högt hyllade Flickorna av Emma Cline. I brevlådan hade jag förra veckan även fått Kalldrag av Markus Sköld som Hoi Förlag varit vänliga att skicka till mig. Det får mig att vilja författa ett litet brev till min arbetsgivare: Kära chef, tror inte jag har tid att komma in till jobbet den här veckan, vi ses nästa måndag. Men istället får jag nog bli mer noggrann vad gäller att ta mina järntabletter så att jag orkar vara vaken efter klockan nio samt bli bättre på att ta hand om den dötid som uppstår när jag reser till och från jobbet. Alltså plocka upp boken ur väskan oftare än jag bara sitter och stirrar ut genom bussfönstret.



4 kommentarer:

  1. Man borde få ha läslov även som vuxen, tycker jag :) Pendlingsläsning är faktiskt underskattat, man hinner med så mycket mer då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läslov låter gudomligt! :-) Borde vara obligatoriskt även för vuxna.

      Radera
  2. Kalldrag ligger och väntar här hemma också, hoppas den är så spännande som den låter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har stora förväntningar på Kalldrag! :-)

      Radera